Student: Marios Thermos
Year: 2013
Affiliation: National Technical University of Athens
Level: Undergraduate
Thesis written in Greek
Press on the photo to see more about Marios...
English abstract...
Τίτλος στα ελληνικά: Ενσωμάτωση Αρχών Στρατηγικής και Διοίκησης σε Παίγνιο Επιχειρήσεων
Περίληψη:
Τα λογισμικά προσομοίωσης επιχειρηματικών συνθηκών αποτελούν ένα μέσο εκπαίδευσης που χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο για τη διδασκαλία των συμμετεχόντων τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Η δυνατότητα βιωματικής εκμάθησης που παρέχουν αποτελεί τον πιο ευχάριστο και αποδοτικό τρόπο μετάδοσης γνώσεων με στόχο τη διαμόρφωση ατόμων που θα έχουν τις ικανότητες να χειριστούν με επιτυχία τα ζητήματα που αφορούν στο γνωστικό πεδίο που χαρακτηρίζει κάθε αντίστοιχο λογισμικό προσομοίωσης.
Η ακαδημαϊκή συνεισφορά τους συνοψίζεται κατά κύριο λόγο στο στρατηγικό σχεδιασμό και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η επιτυχημένη πορεία ενός παίκτη σε ένα παίγνιο επιχειρήσεων απαιτεί τη δυνατότητα στρατηγικής προσέγγισης ενός στόχου και τη δυνατότητα χρονικού προγραμματισμού των αποφάσεων που καλείται να λάβει. Απαραίτητα στοιχεία είναι η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα και η κριτική σκέψη καθώς τα παίγνια αποτελούν μια ρεαλιστική προσομοίωση πραγματικών συνθηκών όπου τα δεδομένα αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς και οι εξελίξεις συχνά απαιτούν την αναπροσαρμογή του αρχικού σχεδίου.
Η βιβλιογραφική επισκόπηση, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, στα πεδία του strategic και production management καθώς και σε περιπτώσεις παιγνίων επιχειρήσεων που χρησιμοποιούνται σε εγνωσμένης αξίας εκπαιδευτικά ιδρύματα οδήγησε στον εντοπισμό των χαρακτηριστικών που θα συνέβαλλαν στην ουσιαστική αναβάθμιση και εξέλιξη του παρόντος λογισμικού ώστε να προσεγγίσει καλύτερα αντίστοιχες διεθνούς εμβέλειας εφαρμογές.
Η προσωπική συμμετοχή στην προηγούμενη μορφή του παιγνίου αλλά και η επαφή με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες έδωσαν την απαραίτητη κατεύθυνση σχετικά με την τροποποίηση και την επέκταση του υπάρχοντος λογισμικού με επιδίωξη τη δημιουργία μιας νέας, πιο δυναμικής και επίκαιρης μορφής του όπου πλέον οι αποφάσεις που καλούνται να πάρουν οι παίκτες περικλείουν όσο το δυνατό περισσότερες πτυχές του περιβάλλοντος μιας επιχείρησης και σε συνδυασμό με την αλληλεπίδραση με το διδάσκοντα-διαχειριστή του παιγνίου συνιστούν ένα σύγχρονο και ευχάριστο μέσο παροχής γνώσεων το οποίο δεν θα αντιμετωπιστεί από τους φοιτητές ως μια επιπλέον επιβάρυνση στο ακαδημαϊκό τους πρόγραμμα.
Σαν αποτέλεσμα δημιουργήθηκε ένα παίγνιο το οποίο έχει τη δυνατότητα να παιχτεί από περισσότερους παίκτες (12) και για περισσότερες περιόδους (9) και ενσωματώνει εκπαιδευτικά στοιχεία τα οποία επηρεάζουν όλους τους ρόλους κάθε επιχείρησης όπως η δημιουργία χρηματιστηριακής αγοράς, πιστοληπτικής ικανότητας που αφορούν στο ρόλο του Οικονομικού Διευθυντή, η δυνατότητα οικονομίας κλίμακας που αφορά στο ρόλο του Διευθυντή Παραγωγής και η ύπαρξη μνήμης στα κριτήρια διαμόρφωσης της αγοράς που επηρεάζουν το ρόλο του Διευθυντή Πωλήσεων. Οι προσθήκες αυτές παρέχουν επιπλέον γνώσεις και αυξάνουν το βαθμό που το λογισμικό ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα χωρίς να αυξάνουν το επίπεδο πολυπλοκότητας. Τέλος πραγματοποιήθηκε τροποποίηση των λειτουργικών διαδικασιών με την ενοποίηση των αρχείων του διαχειριστή και την αυτοματοποίηση της διαδικασίας εξαγωγής των αποτελεσμάτων και των ερευνών αγοράς δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεξαγωγή της διαδικασίας προσομοίωσης.