Student: Kostas Chatzoglou
Year: 2012
Affiliation: National Technical University of Athens
Level: Undergraduate
Thesis written in Greek
Press on the photo to see where is he now...
Thesis supervision was assisted by PhD Candidate Ms Elena Rokou.
The aim of the herein presented work is the development of an educational project scheduling software to support training on project management methods and techniques, through exercises of increasing difficulty, focusing on the well-known CPM and PERT. The trainee, that is the actual user of the educational tool, takes the role of the project manager and is confronted with various project management situations, in a scenario based form, and is trained through an iterative process using a trial and error method. In particular, users who are not familiar with the project scheduling methods are provided with detailed, step by step guidelines for solving the given exercises. The trainee follows the aforementioned guidelines and reacts to appropriate error messages triggered by erroneous actions, during the process of solving an exercise and containing tips on how to proceed. These messages summarize fundamental theoretical notions needed to apply the method being learned, thus aiding the comprehension of CPM and PERT. Although the provided scenarios are just a basis to start from, they cover the widest possible range of these methods' features, stressing out the benefits of CPM and PERT usage in project scheduling and common pitfalls on their practical day to day use. Finally, the teacher is provided with the option of creating and/or importing additional scenarios, which are considered useful for teaching purposes or adapting the existing to the needs of the desired audiences and goals.
The above goals were achieved by designing and implementing a standalone window application, developed in C#. During the latter stages of the development the application was tested by a focus group representing the end users in order to get valuable feedback, regarding usability as well as the current functionality and possible modifications in an upcoming release of the software tool.
Τίτλος στα ελληνικά: Εκπαιδευτικό λογισμικό για τη διοίκηση έργων
Περίληψη:
Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό λογισμικό για τη διδασκαλία μεθόδων και τεχνικών διοίκησης έργων μέσω ασκήσεων κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας εστιάζοντας στις τεχνικές CPM και PERT. Ο χρήστης του λογισμικού αναλαμβάνει το ρόλο του υπεύθυνου χρονικού προγραμματισμού έργου, έρχεται αντιμέτωπος με διάφορα προβλήματα διαχείρισης έργου και μέσα από τη διαδικασία αλληλεπίδρασης λαμβάνει τη σχετική εκπαιδευτική αγωγή.
Συγκεκριμένα, παρέχονται αναλυτικές οδηγίες για τη, βήμα προς βήμα, επίλυση των ασκήσεων σε χρήστες που δεν έχουν εξοικείωση με τις μεθόδους χρονικού προγραμματισμού έργων. Επιπλέον, ο χρήστης κατακτά τους εκπαιδευτικούς στόχους με χρήση κατάλληλων μηνυμάτων σφάλματος κατά τη διάρκεια της επίλυσης των ασκήσεων, τα οποία, συνοψίζοντας τη θεωρία, οδηγούν το χρήστη να προχωρήσει στην σωστή επιλογή, βοηθώντας τον παράλληλα να κατανοήσει καλύτερα το θεωρητικό υπόβαθρο του CPM και του PERT. Η φύση των σεναρίων που παρέχονται προς λύση, είναι τέτοια ώστε να καλύπτεται όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα της εφαρμογής των μεθόδων αυτών, περιλαμβάνοντας ακόμη και κάποιες ειδικές περιπτώσεις που ενδείκνυνται για την απόκτηση σφαιρικής εικόνας για τον τρόπο εφαρμογής των συγκεκριμένων τεχνικών. Τέλος, δίνεται και η δυνατότητα στον καθηγητή, να εισάγει επιπλέον σενάρια, τα οποία ο ίδιος κρίνει χρήσιμα για τη διδασκαλία ή και να προσαρμόσει τα ήδη δημιουργηθέντα στις εκάστοτε συνθήκες, είτε όσον αφορά επικαιροποίηση σημείων, είτε προσαρμογή σε διαφορετικό κοινό και στόχους, όπως τη μετάβαση από εισαγωγικό μάθημα σε μάθημα εμβάθυνσης εννοιών είτε από φοιτητές σε επιμόρφωση στελεχών.
Στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας, έγινε αντικειμενοστραφής σχεδιασμός του εργαλείου, που υλοποιήθηκε ως αυθυπόστατη εφαρμογή με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού C# και εν συνεχεία έγινε δοκιμαστική χρήση της στο πλαίσιο της διδασκαλίας σχετικού μαθήματος για τη λήψη ανατροφοδότησης εκ μέρους των χρηστών όσον αφορά την ευχρηστία της αλλά και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της και πιθανές τροποποιήσεις και επεκτάσεις. Τα αποτελέσματα της δοκιμαστικής χρήσης ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και έκαναν εμφανή τη θετική επίδραση που θα είχε η χρήση τέτοιου είδους εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία.