Student: Christos Gagas
Year: 2023
Affiliation: National Technical University of Athens
Level: Undergraduate
Thesis written in Greek
The modern aviation industry is characterized by the complexity of its operations. Schedule adherence is made difficult by constant exogenous and endogenous disruptions. This thesis investigates the application of multi-criteria decision analysis to the creation of a decision support system for the improvement of disruption management in an airline.
This research is based on the knowledge provided by the literature on airline disruption management, situation awareness and multi-criteria decision analysis. However, it applies and investigates the practical implications of the problem by using a case study at Aegean Airlines. The synergy between these two methods proved catalytic in effectively implementing a supportive decision support system.
At its core, the implications of this research are significant and can be used directly by the aviation industry. The findings of this study provide more than simple strategies to avoid financial losses. It is about changing the operational paradigm. This research advocates moving from a predominantly subjective, experience-based model to a more objective, consistent and performance-based one. Here, potential alternatives to disruption management are evaluated in a meritocratic manner, ensuring a more objective approach regardless of the individual experience of the coordinator.
It is important, however, to be aware of the inherent limitations of this study. The research was primarily parameterized with the operational needs of the Aegean Air Force in mind. This specificity highlights the need for tailored parameter adjustments when considering different companies, each with their unique operational characteristics, fleet sizes and geographical reach.
This research focuses on a specific initial phase of effective disruption management, that of assessing flight criticality in order to effectively explore and implement alternative scenarios to limit the impact of disruptions. This unique approach not only differentiates this thesis from the existing literature, but also paves the way for future research directions.
In conclusion, this research stands out in the complex landscape of aviation disruptions. It highlights important findings that lead to new avenues for further investigation. Through continued development and research, the future of aviation promises increased efficiency and improved passenger experience, making a visionary future not just a possibility, but a tangible reality.
Τίτλος στα ελληνικά: Ανάπτυξη Συστήματος Διαχείρισης Διαταραχών στον Προγραμματισμό Πτήσεων σε Αεροπορική Εταιρία
Περίληψη:
Ο σύγχρονος κλάδος των αερομεταφορών χαρακτηρίζεται από την πολυπλοκότητα των διαδικασιών του. Συνεχείς εξωγενείς και ενδογενείς διαταραχές καθιστούν απαιτητική την τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Η παρούσα έρευνα μελετά την εφαρμογή πολυκριτήριας ανάλυσης αποφάσεων για τη δημιουργία υποστηρικτικού συστήματος αποφάσεων για τη βελτίωση της διαχείρισης των διαταραχών σε αεροπορική εταιρεία.
Η παρούσα έρευνα βασίζεται στις γνώσεις που προσφέρει η βιβλιογραφία γύρω από την διαχείριση διαταραχών στις αεροπορικές εταιρείες, την επίγνωση της κατάστασης (Situation Awareness) και την πολυκριτήρια ανάλυση αποφάσεων, όμως εφαρμόζει και μελετά τις πρακτικές προεκτάσεις του προβλήματος με εφαρμογή μελέτης περίπτωσης στην Αεροπορία Αιγαίου (Aegean Airlines). Για την αποτελεσματική εφαρμογή υποστηρικτικού συστήματος αποφάσεων, η συνέργεια μεταξύ αυτών των δύο μεθόδων αποδείχθηκε καταλυτική.
Στον πυρήνα της, οι επιπτώσεις αυτής της έρευνας είναι σημαντικές και άμεσα αξιοποιήσιμες από τον κλάδο των αερομεταφορών. Οι γνώσεις που προκύπτουν από την παρούσα μελέτη προσφέρουν περισσότερα από απλές στρατηγικές για την αποφυγή οικονομικών αποτυχιών. Πρόκειται για μια αλλαγή επιχειρησιακού μοντέλου. Η έρευνα αυτή υπερασπίζεται τη μετάβαση από ένα κατεξοχήν υποκειμενικό, καθοδηγούμενο από την εμπειρία επιχειρησιακό μοντέλο σε ένα πιο αντικειμενικό, συνεπές και αξιοκρατικό. Εδώ, οι πιθανές εναλλακτικές λύσεις στη διαχείριση των διαταραχών αξιολογούνται αξιοκρατικά, εξασφαλίζοντας μια πιο αντικειμενική προσέγγιση ανεξάρτητα από την ατομική εμπειρία του συντονιστή.
Ωστόσο, είναι επιτακτική ανάγκη να αναγνωριστούν οι εγγενείς περιορισμοί της παρούσας μελέτης. Η έρευνα παραμετροποιήθηκε πρωτίστως έχοντας κατά νου τις επιχειρησιακές ανάγκες της Αεροπορίας Αιγαίου (Aegean Airlines). Αυτή η ιδιαιτερότητα υπογραμμίζει την ανάγκη για εξατομικευμένες προσαρμογές των παραμέτρων όταν λαμβάνονται υπόψη διαφορετικές εταιρείες, η καθεμία με τις μοναδικές επιχειρησιακές ιδιαιτερότητες, τα μεγέθη του στόλου και τη γεωγραφική της εμβέλεια.
Η παρούσα έρευνα, εστιάζει σε μια συγκεκριμένη αρχική φάση της αποτελεσματικής διαχείρισης διαταραχών, αυτή της αξιολόγησης της κρισιμότητας των πτήσεων με σκοπό την αποτελεσματική διερεύνηση και εφαρμογή εναλλακτικών σεναρίων περιορισμού της επίδρασης των διαταραχών. Αυτή η μοναδική προσέγγιση όχι μόνο διαφοροποιεί την παρούσα έρευνα από την υπάρχουσα βιβλιογραφία, αλλά και ανοίγει το δρόμο για μελλοντικές ερευνητικές κατευθύνσεις.
Εν κατακλείδι, η περιήγηση στο περίπλοκο τοπίο των αεροπορικών διαταραχών, η παρούσα έρευνα ξεχωρίζει, αναδεικνύοντας σημαντικά ευρήματα που οδηγούν σε νέα μονοπάτια για περεταίρω διερεύνηση. Μέσα από συνεχή εξέλιξη και έρευνα, το μέλλον των αερομεταφορών υπόσχεται αυξημένη αποτελεσματικότητα και βελτιωμένη εμπειρία των επιβατών, καθιστώντας το οραματικό μέλλον όχι απλώς μια πιθανότητα, αλλά μια απτή πραγματικότητα.